BautaWitch

Hawaiian-Flowers-by-BautaWitch
Den här otroligt söta virkade blomman är designad av Sarah London. Hon kallar den för ”the Hawaiian flower”.

När jag fick syn på dessa vackra men enkla blommor för först gången på Pinterest blev jag helt kär! Personligen har jag svårt att se en koppling till Hawaii eller Aloha (mest med tanke på antalet blomblad), så jag har på svenska valt att istället kalla dem för ”vårblommor”. 🌺

Hawaiian-flowers-crocheted-by-BautaWitch
Jag tog kontakt med underbara Sarah för att fråga om jag fick översätta hennes mönster och publicerar mönstret på svenska. Till min stora lycka, svarade hon ja! Tack Sarah för förtroendet!❤

For Sarahs original pattern in English!

Min tanke är att använda dessa vackra men enkla blommor i en sjal! Jag har dock precis börjat prova att virka ihop dem, så vi får se – det kanske blir något helt annat när jag väl är färdig!

Varblommor-virkade-av-BautaWitch
Hawaiian Flowers – Vårblommor

Jag har som vanligt virkat mina blommor i…

View original post 271 fler ord

Kommentera

