6/6 2012 svenska flaggans dag sveriges nationaldag gustav o gösta har namsdag

Jag kan inte längre säga att jag är en stolt svensk. Men däremot; en svensk som inte tiger.

Jag är dock inte ultra-extremist, höger-extremist eller rassist. Sverige skulle inte klara sig utan vårt mång-kulturella inslag. Och jag är glad att säga att vi bidrog till den när vi hade vårt gatukök.

Detu var inte många svenskar som sökte jobbet eller passerade revy där som personal under mina år…

Men som sverige har blivit blir man rädd; ska man inte ha råd att leva på sin pension?

Ska man inte våga gå till läkaren o säka hjälp när man inte äger hälsan???

Vilka är Ni som med gott samvete som fackombud kan nolla ungt folk som får en diagnos med behandling o

rehabiliteringsplan????

Vilka är ni som skickar våra ungdomar som inte äger sin kropps styrka till arbete till sos???

En dag på sos för er vore ett studieprojekt ni garanterat skulle bli mörkrädda inför.

Mina skattepengar vill ni ha; men inte ge oss någonting tillbaka för dessa sketna korvören…däremot får gärna era besuttna kompisar sälja ut både redan användna blöjor, radergummin o kunskap hur mycket som helst o skicka förtjänsten till skatteparadis som NI numera kontrollerar fullt ut…hur fan har det blivit så här???

Alliansen stöttar arbetslinjen för dem som tjänar från 30.000 netto i månaden andra göre sig inte besvär.

Det är precis så det har blivit…jag bara väntar på ett samtal från försäkringskassan att min ersättning ska ryka,,med motiveringen; du har inte bantat tillräckligt länge,,du har varit o-arbetsför för länge vi vill inte hålla din näsa över vattnet längre…fast jag hela tiden de år jag kunde o ägde min kropps styrka jobbade 48 timmar om dygnet..mer än heltid.

Min 24-åriga dotter har en diagnos med en rehabiliteringsplan..hon blir utförsäkrad i höst om hon inte hittar ett ställe att arbetsträna på…HUR FAN SKA HON ORKA DET?

Ska jag gå på knäna varje månad min ersättning kommerr o ge henne pengar till kort till kommunaltrafiken, fack avgifter, el-räkningar…ska jag också gå på knäna…tappa livslusten..skita i att jag bara är 55 o gå o dö???

Börjar bli ruskigt sant i att man snart är mera värd som död än levande….jag har drömmar på gräsrotsnivå..ett hem- jag har betalningsanmärkningar pga en förvaltare som inte redovisarde rätt…han kan jag inte stämma..men jag får prickarna på mig…o det tär att veta att jag inte blir godkänd för ett hyreskontrakt…men jag har min sambo som jag bor hos ett tag till…hoppas hans hälsa håller i minst 10 år till…sen åker jag ut på gatan igen när han lägger näsan i vädret.

Så här har sverige blivit….FY FAN…ursäkta..men hittar inget bättre ord.

Men jag hissar flaggan i alla fall idag sjunger du gamla du fria o hoppas på en varmare sommar så småningom

TREVLIG NATIONALDAG PÅ ER ALLESAMMENSBild

Kommentera

