Nu har vi vecka 22 o Mors Dag gick o Pingsten ryckte oss hän..strax har vi SVENSKA FLAGGANS DAG 6/6

BildTänk så lite det behövs i vardagen för att ge den guldkant; åtminstone för oss.

O min fåfänga-lista har jag laggt i malpåse lika snabbt som den skrevs ner…man kan inte förädla någonting så vackert som jag på utsidan också..det räcker att jag är fin på insidan.

Men jag var o klippte mig o tvättar mig med tvål o vatten varje dag…så jag luktar inte gammal kärring än i alla fall…tycker inte min blinde sambo heller som går mycket på doftsinnet.

Tack Loreen för ett magnifikt framförande i melodifestivalen; jag orkade bara sitta framför tvn den kvällen o se tills de ryska små tanterna sjungit sitt bom-bom…undrar just vad DE menar med det?????

Sen la jag mig i soffan o lyssnade i hörlurarna…Carolina Noren gör det så pang bra i radion…saknade min favvis Björn Kjellman..bara äääälskar höra hans röst…suck.

I fredags 25/5 fyllde min älskade dotter 24 år o jag lyckades blidka henne nöjd med presenter hon gillade; blev presentkort i 2 av hennes favvisaffärer o en slant så hon kunde gå på ”Patricia” på kvällen. Hon fick en trevlig kväll o var nöjd….

Vi träffade en helt underbar liten medmänniska 25/5 på vår lokala restaurang Hjälmaren o åt en somrig lunch där med henne; det blev rimmad lax o dillstuvad potatis m salladsbuffe o kaffe.

Jag var extra fräsig denna dag till förtret för Lasses alla bekanta som morsade överallt…men jag tycker han ska få gå ifred när han har sällskap med sig.Föråt.

Sen har jag tänkt ut att denna lilla medmänniska vi träffade ska få ärva Lasse..eller om han kanske redan nu av någon anledning skulle vilja byta ut mig…o hon tycker det är helt ok.

På Mors Dag fick jag en underbar frukostbricka serverad av min sambo i bara mässingen..med ett rött band om en viss kroppsdel…hm *rodnar*…vi har njutit långfrukostar dessa ljuvliga mornar det varit varmt o skönt…i morse var det bara 13+ o det blev en snabbfrulle med raggsockorna på…undrar jag om Börtnan – mellan Åsarna o Svenstavik i Härjedalen – har kommit över 0an än på nätterna..har de det är det sommar…de är en pålitlig väderstation.

Sitter o väntar på att tiden ska bli lagomt att gå iväg på min fotvård..sen ska min sambo ha gubb-träff igen..med pizza o lösgodis o coca-cola…hm….

Kommentera

