Tänk att livet kan vända bara så där tvärt i en hast; LJUVLIGT

För bara 48 timmar sedan var livet pest o skit o senaps gas; Nu är det mera åt hållet champange o flera kubikmeter ljuvlig rosafärgad lustgas.

Har ringt o kollat runt lite på kostnadsförslag på min fåfängs-lista.

Mellan 800 – 1.000kr skulle det kosta som jag hade tänkt mig…hm

Och man fick beställa i goood tid kanske fanns en möjlighet i höst..hm

För jag ska klara av min fåfängs lista…men helst före min födelsedag i augusti då jag fyller 55…vill ju verkligen inte bli en sådan där negativ

fem-femma som vi skämtade rått om i vår familj….fast ärligt talat har jag glömt varför…men det naggar o tär att jag snart redan är där…hm

Har hunit dansa mig igenom hemmet med Hugin-Electrolux, skriva ut en

lista till min samo o skicka han med pengar o dra-maten till LIDL….tännt lavendelrökelser efter dammsugning …obs ej dam-sugning.-… så det doftar

som en himmelsk sommarberså….ljuvligt…gott…o nu ska jag lägga upp lite bilder från vårt mys igår…bidde hempizza från vår favvis pizzeria  ”Chili pizza” Johnneshov…jag tog en calzone med + rå lök o bacon…min sambo tog en cappriciosa….mumz mumz blev såååå mätt…sen orkade jag knappt gå o ligga på hans arm en stund…tittade på ”Outsiders” på tv5 igår kväll; nej jag ska inte emigrera till Gambia…ska bara fräscha upp mig lite…men var kul att se att det finns pigga små pilska finska tanter som lever livet…lät som ett sagoslott; en 5 rums villa m 3 badrum för 2.500 euro i mån…wow…fundilerar; skulle man fylla alla rummen med potiensiella älskare då??????  hm

Ha en underbar Kristi Himmelsfärds helg nu; ni minns väl vad den stod för från er söndags skola?

Jo Guds mest förnämsta 30 änglar flyger upp med Guds själ till rätt dimmension i himmelen….

För 2 år sedan denna helgen tömde vi min avlidna systers lägenhet…livet ger o livet tar…LEV NU  NU NU NU…….det är alla värda.

 

 

S

Kommentera

