ÅGYST ÅGYST; AV ER HERR STRINDBERG VILL JAG GÄRNA HA BLIVIT KYSST

Ågyst Ågyst; Av Er Herr Strindberg vill Jag gärna ha blivit kysst

——————————————————————                        

  • 22/1 1849  –  14/5 1912

Ågyst Ågyst; av Er Herr Strindberg blir jag idag ett helt decennium senare mentalt kysst.

Era ord smeker mitt öra, gör narr i mitt vokabulär.

Ooooh hur jag önskar er kroppsligen o andligen tillbaka HÄR.

 

Så mycket som firas i detta jubileums år.

Spår, sår som rivs upp igen som ingen förstår.

Ett decenium är 100 år i mätbar tid, ni förstod den redan då o var ödmjuk inför den nästan blid.

 

Edra vuxensagor var bättre mer skarpsynta än

H.C.Anderssens.

Och jag använder ofta edra ord; ”Tallyho Tallyho jag har skjutit en dront”.

Ni är lik Fadren en mycket närvarande gestalt.

Som styr o ställer med alla överallt.

Oooooo  hur jag önskar er själ en rosa salong i det röda rummets innersta hörn med mycket musik o sång.

 

Tack Herr Ågyst för att Ni har mig kysst….jag för mina fingrar till läpparna där ni mötte mig nyss.

 

Bi.P.E   10/5 2012

 

Kommentera

