Valborg kom o försvann o tiden går o nu stundar jobbiga minnesdagar…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Tur att tiden har vett att gå måste jag återigen konstatera. Valborgsmässoafton kom o gick..o nu är det snart KristiHimmelsfärdshelgen…o sen Pingst o sen Midsommar o sen bara bara S-O-M-M-A-R……………… det knoppas o brister o lövas o frodas har haft sådan allergichock senaste veckan…inklusive idag när jag var ute o gick i vårt vackra Årsta. Inte bara Stocholms city o Kungsträdgården vackra körsbärsträd har…det har vi några stycken här i Årsta också o de blommar för fullt…åtminstone dem som stått i sol läge…lika med björkarna utanför porten…o alla fina blommor som planterades ut på städdagarna för 2 veckor sedan..nästan så de fryst ihjäl i nattfrosten som vurit…handlade lite fredagsmys idag…2 liter jordgubbar o en flaska nyttig vitaminmust…måste ha vitaminer så jag orkar ut o röra på mig igen…o hör ni bli inte rädda om ni ser mig på stan eller i Årstas närhet jag äter i alla fall inte barn…bara väldigt välhängda vackra män..rakt upp o ner i ett nafs..sån är jag..lite tant-desperat…men det går över….lägger upp lite bilder från vårt balkongliv oxå..uppe bland trädtopparna på 3 trappor..ljuvligt sitta o filosofera..ska gå ut o ta en magnumglass nu….trevlig fredag på er så länge…o här kommer min minneslista o alla bilder…

* 5/5 min systers dödsdag 2010 hon dog dagen innan hon skulle fylla 50

*6/5 min systers födelsedag hon skulle ha fyllt 52 i år

*7/5 min mors födelsedag hon skulle ha fyllt 84

min sambos födelsedag 9/5 han fyller 63

Kommentera

