Nu har Påsken varit…3 veckor tidigare än förra året…och idag är det fredagen den 13/4 2012

Ja Påsken har haft vett att passera.Min sambo var i Danmark hos sin syster o hennes familj och firade…han var borta 6 dagar – alldeles för länge. Nu blir det ingen men permission för han före midsommar. Idag är det fredagen den 13 o ingenting märkvärdigt har hänt. Jo, min sambo fick ett tragiskt besked om en föreningskompis som gått bort under påsk helgen alldeles för tidigt…vi har haft ett ruskväder med regn o blåst…jag gjorde en jätte god kyckling gryta m pasta åt oss…o tog en magnum-mini-box till mig själv..suck..fast igen i sockerfällan..bara börja om med bantningen i nästa tugga igen…här kommer receptet på DEN PIMPADE KYCKLINGGRYTAN

4 st kycklingbröstfileer väl utbankade stekes i milda o kryddas efter smak

pudra över 2 msk vetemjöl, häll över 5dl vatten, smula i en grönsaksbuljongsstärning lägg i 3 lagerblad…skiva 2 gula lökar ha i dem o låt allt puttra 40 min…pimpa sista 10 min med frysta sommargrönsaker; haricot verts, gröna ärter, slantade morötter o blomkålsbuketter…servera grytan m pasta, potatis eller ris.

Jag vill ha VÅR NU…det är efter i naturen mot förra året…då slutade påsken den 25/4 o vi hade värmebölja på 20 grader…nu står ev blommor o fryser o hukar vid husknutarna….kom igen nu naturen….

Kommentera

