Unna Dig minst en lagom lat Söndag i månaden, det är alla värda.

Jag unnade mig en alldeles lagomt lat Söndag igår, faktiskt. Någon gång måste man det.

Jag började med en mycket trevlig Gudstjänst på svt 2, de predikade om livets bröd eftersom det var Midfastosöndagen i kyrkoåret. Det handlade om livets bröd, att det ska bakas med kärlek räcka långt o ges åt alla. Fina ord.

Sedan tog jag mig en tur till vårt lokala ICA var halv tomt, eller halv fullt. Handlade lite, bland annat dessa fördömt goda coccos-bollar…suck.

Vi hade ljuvligt väder igår kom upp i +8 som mest o strålande solsken o koltrastkonsert….ljuuuvligt var bara förnamnet.

Jag gick hela långa Årstavägen ner till vår port. Och kikade inom alla dessa matställen som är frekvent förekommande här. Och kl 13.30 en söndags eftermiddag var det knökafullt med folk överallt…gör de ingenting annat än äter i vår förort????

Jag unnade mig en söndagsmiddag från korvmojjen till både mig och min sambo som låg hemma o vilade. Jag tog för min del tunnbrödsrulle m 2 kokta, mos, räksallad o rubbet. Han fick samma sak utan tunnbröd på tallrik. Det var knökafullt vid korvmojjen oxå, många köppte denna goda rökta stockholmskorv…o tunnbrödsrulle beställdes också efter mig…härlig ruljans.

Jag strosade hemmåt de sista meterna…plockade upp dramaten vagnen för våra 96 trappsteg.Och sen satte jag mig på ballen /balkongen/ och njöt. Men eftersom vi bor näst intill i stan måste man alltid dela med sig till fåglarna. Man ska inte tro man får sitta ifred på sin egna ägandes balkong o äta inte…åh nej, kanske ska ta o sätta upp en särskild fågelmeny till o med…hm Jag poppade lite popcorn o ställde i hörnan på ballen så de kunde kalasa….det uppskattades..tur vi bor högst upp.

Jag är övertygad om att det finns minns lika många olika tolkningar på vad en lagomt lat söndag är som det finns svenskar..sisså där sirkus 9,5 miljoner stycken.

Unna dig en sådan det är du väl värd.

Kommentera

