Jag befolkar min värld med vecko- o månadstidningar

Att leva sitt liv i lagom pensionärs lunk fast man är 54 har många fördelar.

Bland annat befolkar jag min verklighet med månads- och veckomagasin.

Jag älskar att bläddra, läsa o dofta. Sedan idag har du yttermera möjlighet att fördjupa dig i uppföljande bloggar o hemsidor för tidningarna. Det förlänger och ger dem extra bärighet.

När min dotter var yngre var det Hemmets Veckotidning o Allers som gällde. Teckningar skickades in, fotografier o små inlägg om det mesta i livet. Och vi blev rikligt belönade o publicerade.

I dag i och med mogen pensionärsålder hänger fortfarande Hemmets Veckotidning kvar men har fått sällskap av Amelia Adamos koncers 3 mogna kvinnotidningar Amelia, Tara o M-magasin. Jag kan faktiskt inte välja ut någon som bäst där, har behov av alla 3. Även om min målgrupp åldersmässigt nog ska höra till M-magasin.

Det ordnas resor i tidningarna till priser jag aldrig får råd med…men man kan ju läsa o fantisera.

Jag skickar in tävlingsbidrag men har inte vunnit min digitalkamera o digi-ram än..suck.

Men jag fick en underbar julklapp av M-magasins redaktion; ett armband o ett halsband för tack o uppskattning för det jag skrivit på deras facebook blogg…..ÄNTLIGEN.

 

Kommentera

