Vi skriver idag 28/12 2011..gamla tidens ”Menlösa Barns Dag” och 2011 lider mot sitt slut

Vi skriver idag 28/12 2011…denna dag kallades förr för ”Menlösa Barns Dag”. Vet inte varför. Och den som känner sig hugad får gärna förklara i en kommentar. Julen har gått och mellandagarna också näst inpå. 2011 närmar sig sitt slut och vi ska strax fira Nyårsafton. Julafton satt jag ensammen. Hade laddat med saker jag skulle ägna mig åt, men dem har jag knappt öppnat eller använt mig av de dagar jag var ensammen hemma. Vädret var så milt o skönt så det blev ett par nyttiga promenader utmed Mälaren istället. Jag tittade på Kalle Anka kl 15 så klart på Julafton Och jag ger årets julvärd Kalle Moreaus fullt godkännt. Har även följt hans fina program under sommaren ”Moreaus med mera”. Och uppskattade det mycket hur han blandade redan etablerade artister med relativt okända.

Lasse var till Danmark som sagt. Och Dagmars hårda vindar gav mig oro för hans hemresa…men krafterna var på vår sida. Tåget som skulle ha avgått före hans och det som skulle ha gått efter hans blev båda inställda. Men Lasses tåg gick o kom i tid…tack SJ för det.

På fredagen den 23/12 fick jag en julklapp som gjorde att jag grät i flera timmar. Tidningen M-Magasin skickade ett armband och ett halsband till mig som tack.De hade uppskattat det jag skrivit på deras blogg på facebook under året. Jag grät som ett barn; JAG BLEV SEDD O BEKRÄFTAD.

Nyårsafton sitter vi fint o lugnt hemmavid, äter god mat skålar i Pommac och somnar säkert innan tolvslaget o blir väckta av raketerna.

ÖNSKAR ER ALLA ETT GOTT SLUT PÅ 2011 OCH ALLT GOTT FÖR 2012

 

PS..har lärt mig att ”Menlösa Barns Dag” var en hyllning till de gossebarn Kung Herodes lät döda när Jesus föddes.

Kommentera

