vad är det med veckodagen Måndag egentligen????

Vad är det med veckodagen måndag egentligen?

Povel Ramels ”Gräsänkling blues” är ju odödlig..och måndags ågren hade jag också ibland i min ungdom.

Men nu som äldre o mer förståndig ääääälskar jag måndagar.

I veckan som började var jag jätteduktig.

Plockade i o ur disk- o tvättmaskin ett antal ggr så jag har fritt resten av veckan.

Rensade silarna också i maskinerna..vilket var mindre trevligt..men viktigt för att maskinerna ska fungera smärtfritt.

Måndagar är soppa-dagar hos oss…så det blev en hemlagad blomkåls soppa med västerbottenost o paprika i…riktigt nyttigt.

Måndagar är första dagen på varje ny vecka o man får hoppas att veckan innan avlöpte som man planerat.

Kommentera

