Borta bra men hemma är ändå alltid bäst

Ja så var man då hemma igen…ingenting är som att komma hem igen.Det är sådan trygghetskänsla…och jag med mitt förflutna borde ju veta. Jag hade underbara dagar hos min väninna i Flemmingsberg…min gamla förort där jag upplevde att få barn, mista min sambo, bli idiot förklarad o få en förvaltare o att till slut bli vräkt. Det var faktiskt nostalgiskt sentimentalt att vandra de vägarna igen…och det gjorde jag.

Jag ääälskar mitt flemmingsberg och hoppas jag kommer HEM igen någon gång när tiden är rätt…Min väninna skämde bort mig oerhört..fick nybakta lussebullar…lägger in lite bilder från baket där bullarna växer fram.

Sen blev det vardagsmys vid hemkomsten och vi gjorde god vardagsmat att njuta av…man behöver så lite för att leva…inga miljoner på banken…en famn att vila i..tröst o tillit till sig själv..och en egen dörr att stänga om sig…HEM.

Kommentera

