Söndagar är min favvisdag önskar hela veckan var en enda lång söndag

Ännu en söndag snart till ända i veckan som varit…jag bokar av det som blev o prickar in det som ska komma i veckan som väntar.Ibland önskar jag varje dag vore söndag.

Särskilt kyrklig är jag dock inte…kan se på gudstjänsten ibland på svt 2 på söndagsförmiddagen.Jag tänder en rökelse, djupmediterar…men mer blir det inte.Jo jag går o tänder ljus i vår ny-renoverade kyrka ibland….

 

Jag trodde det bara var när barnen var små som mössor, vantar o halsdukar försvann efter varje säsong…eller som det där mystiska med vart alla strumpor tar vägen som aldrig kommer fram i tvättmaskinen….Nåja…nu har jag inhandlat lite nytt för att förhindra frysning denna kommande vinter tid.

 

Jag har också inhandlat lite nytt läsvärt; jo jag vet man kan köa på bibblan för boken p låna om den…men de här böckerna ville jag unna mig själv.Och en av dem är redan inbokad att skickas vidare när jag läst ut den….de nya böckerna som väntas på att bli lästa är:

 

* Ulf Lundells – Allt är i rörelse

 

* Camilla Läckbergs – Änglamakerskan

 

* Lars Kepplers – Eldsvittnet

 

I går var jag mat- slö o det blev hemkörd pizza till middag.

Så idag blev det lite magrare för våra späda kroppar…gjorde hemlagad spenatsoppa med hårdkokta ägghalvor o stekt bacon….mumz….

 

Nu ska jag bädda ner mig i soffan o läsa fortsättningen i Camilla Läckbergs bok…jag önskar varje dag vore söndag….BildBildBildBild

Kommentera

