En Fredag snart till ända med Fredagsmys mest hela dagen

En fredag i mitt liv med hög mysfaktor hela dagen trots allt.Har fått kompromissa med min sambo för en sak jag så gärna ville ha….och han är en ängel.Så snart hänger den här saken på väggen.

Min sambo kom hem med en bukett tulpaner som present…fast han vet jag inte tål dem…så jag nyser..atjoo atjoo atjoo prosit…och hostar…kommer att få ställa ut dem på ballen i natt ( förlåt; läs balkongen…söder-slang) o då kanske de fryser…frostvarning liksom.

Jag är ju miljöförstörd matmässigt efter 33 år med gatukök.

Idag gjorde jag busgoda stekta curry-kryddade fläsksnitzlar m smörstekta hamburgerbröd, smörgåsgurka, rhode island sås o tomat skivor o tunnt strimlad grön paprika….MUMZ…vi åt 2 var med en blandad sallad till…så nu är vi fredagsmätta också.RAAAAAAAAAP.

Jag tvär-åkte dit på mitt sötsug idag på ICA…aj aj aj aj….det blev 3 påsar med tomteskum…detta förbaskat goda julgodis som förstör all diet varje jul för mig…o ju tidigare de plockar upp det desto mer köper jag…aj aj aj aj.

 

Nu ska jag diska….hänga tvätt o sen blir det fredagsmys i morgon med så det så.

MAN KAN HA FREDAGSMYS VARJE DAG.PROVA FÅR NI SE.

************************************************************

 

Kommentera

