I natt jag drömde något som….om min älskade lilla-syster

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förrut….jag drömde om min älskade lilla-syster…hon kom där emot mig och ropade; ”Gittan…detta gamla smeknamn som ingen längre använder.För ingen finns längre kvar som känner det eller mig.Gittan…nu kommer du för sent igen bannade hon…vi ska ha helgon-kalas för att du kommer…din prinsess säng står bäddad där borta så du får sova här …men kom nu mor o far, o mormor väntar..skynda dig på då…så otålig…precis sig lik från tiden då….

 

Jag skyndade mig på…min älskade lilla-syster som jag saknar dig…du var MIN SYSTER ingens annans..som jag fick slåss för dig för att de andra barnen på gården i vår stockholmsförort kallade oss för ”CP-Systrarna!”…dina sista år i livet blev nog de bästa i alla fall…jag vill tro det trots allt.

Jag kommer älskade lilla-syster men inte än…än är inte min gärning här på jorden klar…jag dröjer än en stund…men jag hör er där uppe på helgon-kalaset…och jag hoppas vi ses i drömmen igen…älskade älskade lilla syster…

Så lite vi visste om hur livet skulle bli för oss där vi köksbordet i mellan dagarna 1974….så lite vi vet överhuvudtaget….allt är förutbestämt till en viss del…men jag tvivlar på att detta var meningen…bara jag kvar idag..??????????

SOV GOTT ÄLSKADE SYSTRA MIN I MORGON SMYCKAR JAG ERA GRAVAR

SÄTTER UT GRAVLYKTORNA O HÖR HUR NI HAR HELGON KALAS….

VI SES SNART…MEN INTE ÄN

I NATT JAG DRÖMDE NÅGOT SOM….

Kommentera

