Nu har jag tagit steget på en förändring som ska hålla

Jag var och vägde mig på vårdcentralen den 21/9 2011 och fick bekräftan; minus 7 kilo under sommaren.

ÄNTLIGEN. Jag har tagit första klivet på vägen till förändring och är fast övertygad om att lyckas.

Med ett BMI på 41 idag måste jag göra någonting radikalt. Och när det har gått 35 år sedan min viktreducerings operation.Finns inga genvägar.

Jag klarade min prövoperiod.

Och har varit o tagit kompletterande prover nu ska vi sedan de resultaten kommit.Fortsätta staka ut resten av vägen.

Vad har jag då gjort under sommaren?

* Ätit på regelbundna tider; Frukost, Lunch mellanmål o lättare kvällsmål.

*Dragit ner betydligt på sockerintag , godis o läsk.

* Bytt ut socker mot frukt o nötter o nyttiga bars.

* Bakar mitt egna bröd, antingen lingonbröd, linsbröd eller fikonbröd.

*Ätit mindre portioner och kompletterat med rårivna grönsaker.

* Bytt ut det vanliga knäckebrödet mot fiberbröd.

* Bytt ut pastan mot fullkornspasta.

* Vardagsmotionerat; Åkt bussen åt ena hållet och promenerat hemmåt åt andra hållet.

* power gått med eller utan stavar. Dvs går i ett snabbt tempo i 20 min vilar stretchar o sen tillbaka i lugnare takt.

* Mediterar för inre harmoni o balans.Lätta in o utandningsövningar till lugn musik.

* Rensat bort människor med negativ energi runt mig unnar mig att må bra på alla plan.

* Avslutar varje vecka på söndagen och planerar veckan som kommer.

* Skriver en + och en minus lista med vad som varit bra o mindre trevligt.

*Belönar mig själv en gång i månaden med något jag behöver.Tex en spa-behandling, fotvård en god film en bok eller musik.

DU ÄGER FÖRÄNDRINGEN OCH ATT TA FÖRSTA STEGET ÄR BÖRJAN

FÅNGA LIVETS SVANS INNAN DEN VIFTAS BORT FÖR GOTT

VARMT LYCKA TILL

Kommentera

