ÖPPET JULBREV TILL FREDRIK RHEINFELDT

GOD JUL HERR STATSMINISTER… från en undersåte som; varken ligger på 30.000/mån inkomst netto eller

ens kan bli en siffra i statistiken på förtidspensionärer som blivit utförsäkrade…åtminstone hoppas jag det.

Jag har en varaktig sjukersättning…känner mig ganska säker; men med er i alliansen vet man inte så noga längre,,,,åtminstone inte som skattebetalande svensk.

Jag har 0% arbetsförmåga kvar…men det är ju ingen försäkran om att inte bli utkastad….

Många tankar far i mig; rent privat upplever jag den första julen i mitt 53åriga liv utan närmare anhöriga att fira jul med…de som finns skyr oss som pesten…jag vet varför….dåligt samvete för gamla tider o ovilja att vilja hjälpa tillbaka till oss idag…sånt är livet i sverige för de flesta idag herr statsminister.

Varför betalar vi skatt idag Herr statsminister???? snälla förklara för en ärthjärna likt jag som inte alls får den

enkla ekvationen att gå ihop längre.

Förr var man garanterad nåt tillbaka för de skattepengar som drogs…nu ska man betala en massa avgifter…högre avgifter ju tjockare plånbok gud bevars men inte bättre service för det.

Vad har hänt med boendet herr statsminister?????  vi ser allt fler som slängs ut på gatorna när hotellhem blir bostadsrätter…alla har inte en stinn plånbok innanför bhn eller kalsongen…eller tror att de har det….

vart ska vi ta vägen herr statsminister?????

Härbärgerna är överfulla,….en tämligen osmart handläggare på socialtjänsten ville i ett lokalt nyhetsprogram här i vårt län hyra in sig på gratisplatser för socialtjänsten…hallå..det är liksom inte det som är meningen med stadsmissionen o andra ideella hjälporganisationer…de ska inte bli en siffra i statistiken för hemlösa som görs om till + i en annan kolumm…eller är det därför stadsmissionen skickade ut ett tiggarbrev till Norge om hjälp ekonomiskt tidigare i höst????

Vad får vi för våra skattepengar idag herr statsminister???? snälla förklara detta för mig det skulle bli en sann julklapp att kunna förstå den ekvationen.

Inte ens om jag åker utomlands idag har de svenska konsulaten som eventuellt skulle finnas kvar rätt att hjälpa en fattig svensk hem under några omständigheter alls…det är trist.

Du väljer att dra in ytterligare utlandsbeskickningar när riksdagen blev tvungen spara 300 miljoner…varför inte istället donera en månads dag-traktamenten till välgörenhet…för att visa att ni förstår den verklighet som blir av era beslut…

Jag önskar er i alla fall herr statsminister en god jul o ett gott nytt år…ert jultal på skansen var nästan som att

höra Gösta Bohman o Tage Erlander…men bara nästan….Julfrid i stugan till er alla.

Kommentera

