Landet för Längesedan (Sverige) när Socialdemokratin var vår stolthet

Sverige blöder; Hatten av för Mona Sahlin (S) 28 år går i graven på partikongressen i Mars 2011.

Sucka månde vi alla för landet Sverige står under förändringens vind…det har inte socialdemokratin

hängt med i…vindarna har vinit förbi vår stolthet.

Och jag tar hatten av för Mona bugar mig djupt; hoppas att hon ändå på något sätt ska låta sin ande

sväva över korridorerna i Rosenbad och framförallt inom Socialdemokratin.

Listan på lämpliga eventuella efterträdare är förgängligt opassande i dessa vindar.

ALLT MÅSTE BYTAS UT

sök nya ledarna…OBS jag skriver ledarna för nya demokratin behöver en trojka av förslagenhet en trojka

av kunskap för att kunna få bort de högerfasoner som nu huserar i Rosenbad.

Jag påbörjar min lista på tilltänkta kandidater här nedanför och jag kan garantera att åminstone en av dem

kommer att återfinnas i nya ledningen….

* Nalin Pekgul ordförande i socialdemokraternas kvinnoförbund

* Anders Lago södertälje…har till o med varit i vita huset för att diskutera sin mycket framgångsrika

integrations o ekonomipolitik

* Ann-Marie Högberg Huddinge…mångårig skicklig socialdemokratisk ledare på lokalnivå

* Ilmar Repalu Malmö ,,,, visst somliga politiker behövs på sin egna hemmagård där de förstår språket o

kan värja sig för vindarna…men den här mannens sisu kan skrämma bort moderaterna för gott…..

* Ylva Johansson…presentation överflödig…..

Sök och ni ska finna…det ska bli mycket intressant att följa ny daningen inom socialdemokratin framöver.

VARMT LYCKA TILL

Kommentera

