Filippa Rheinfeldt sparar pengar o liv åt landstinget…kör norska läkare utan reg.leg hos svenska socialstyrelsen

Landstingets högste ansvariga Filippa Rheinfeldt leker gud; snälla sluta med det.

Du har inte alla hästar hemma för att klara den ambtionen.

Hur kan du bara till låta allt som sker inom tex..psykvården idag med gott samvete?

Jo jag menar detta; i och med att ni i moderaterna privatiserar allt mer inom vården.

Får läkare med gamla legitimationer åka snålskjuts på sina tidigare meriter.

Ni struntar helt enkelt i att kolla upp om läkaren har en behörig legitimation.

Jag syftar framförallt på ett särskilt psykosteam i södra stockholm…deras huvudansvariga behandlande

läkare finns inte ens registrerad hos socialstyrelsen..vilket i tidigare fall har varit ett måste för att

kunna utöva sitt yrke.

Är detta en ny giv från alliansen…att köpa in gamla läkare o sedan låta de som inte har privata försäkringar

bli behandlade av dem?????

Jag blir mörkrädd när jag tänker på att psykiskt sjuka i diakonens regi har fått starka psykofarma mediciner

ordinerade utan särskild kompetens.

Den läkaren jag syftar på hade / har inte ens särskild psykologisk kompetens för dessa boenden.

Jag trodde dessutom i min enfald att kyrkan var mer samvetsgrann när det gällde vårdenheter än samhället

generellt.

Men icke så: det tas ut höga hyror för boende där det inte ens följs upp av biståndsbedömmaren att beställda

saker utförs…och personal på vårdenheter är s.k fritidsvolontärer som offrar sin fritid för dessa boenden.

3 st s.¨k boendestödspersonal fanns på ett sådant boende tills helt nyligen…för 15 demens- o psykiskt sjuka

med skiftande behov o starka medicineringar.

De fick tex ha hand om sina docetter själva; försvann medicin gjordes en anteckning i marginalen…men ingen

magpumpning av patient eller undersökning vidare på vart medicin hade tagit vägen eller vem som haft

bort den.

Större ansvar har tydligen varken läkare utan behörig kompetens eller legitimation ej heller kyrkan.

Det är mer än skrämmande.

Jag vill varken bli gammal sjuk eller psykiskt instabil i ladet sverige av idag…tack fru Filippa Rheinfeldt för

att du gör deras helvete så levande på jorden.

Min syster vanvårdades inom kyrkans försorg. Tack gud för att du lät henne slippa detta levande helvete

En reaktion på ”Filippa Rheinfeldt sparar pengar o liv åt landstinget…kör norska läkare utan reg.leg hos svenska socialstyrelsen

Kommentera

