In memorian till min älskade lilla syster

Gunhild Britt-Marie Persson

* 6/5 1960  –   5/5 2010

Allra Käraste Lillasyster Britt-Marie

I betraktelse av att inte ha träffat min syster på två år. Det går att leva ändå, men det är som att vara halv.

Allra Käraste Lillasyster

Britt-Marie

Jag längtar så

efter att åter få

visa Dig min empati

Att sakna och längta

är som att förlora

en del av sig själv

helt klart

Men

Min övertygande förhoppning

är att vi skall återses

igen ganska snart

Jag drömmer mig åter

till barndomens land

Där är vi på Sköndal

Vi springer

barfota hand i hand

Där vid Drevvikens

svalkande sommarstrand

Vi bygger kojor i skogen

vid Talluddens bryn

Vid Röda och Vita Rosens

Snusmumriksjakt

ljuder stridsropen högt

i skyn

Vi hör fasantuppar sissla

Råbockar skälla

fiskmåsarna dyker från

den alltid klarblåa himmelen

Jag drömmer mig Dit

med Dig

Min allra käraste

lillasyster igen

Vår husvagn i Rullebo

Var vårt sommaridylls bo

I 37 år fick jag där njuta

utelivet och gemytets ro

Far och mor värnade

och bannade oss

när leken blev vild

tonen var hård och bestämd

men i hjärtats mening

alltid mild

Jag minns dessa dagar

och fäller en saknadens tår

Nu har jag inte träffat Dig

Allra käraste lillasyster

på två år!

Vad är det som händer

allra käraste

lillasyster min

Frågan behöver ej besvaras

jag tror jag förstår

Systerskap är för LIVET

lillasystra min

Och att jag älskar Dig

villkorslöst LIVET UT

för att Du är så fin

är något som för ALLTID

består

Vart än vi åter mötas

förstår vi och älskar

varandra igen

Då är cirkeln sluten

Allra Käraste Lillasyster

Min för ALLTID bästa VÄN

© Bi.P.E. 23 mars 2001

Kommentera

