Min älskade annorlunda lilla-syster är död

Min älskade annolunda lilla-syster är död: och jag gråter

kvider förbannar o svär.

Efterspelet har fått en mycket fadd o unken smak.

Min syster hade schizofreni…hon dog 49 år gammal…dagen före

sin 50 års dag som hon såg fram emot att få fira med särskilt

inbjudna vänner.

Min syster bodde på Nybackens äldreboende för psykiskt sjuka inom Diakonin Stora Sköndal – således kyrkans försorg.

Vår barndom var speciell…min dikt här nedanför skildrar den

Fröken Ruelse och Herr Ågren

Under beskydd av moders vinge

min syster vanvårdades till döds…av en okompetent läkare som idag tills vidare är fråntagen sin legitimation i av vaktan på utredning av socialstyrelsen enligt anmälan av Lex Maria från

patologe dit min syster forslades i en privat bil från en personal när hon had hittats död i sin säng.

Jag vill inte bli gammal elle sjuk i sverige idag.

Kommentera

