rösta röd-grönt 19/9 för en snyggare nyans än Lila….

I går var det så mycket valinformation o debatt i svt samtidigt att det blev lite för mycket…inte bara detta att maudan har anammat min favvisfärg lila som sin logga i tuffa små tant-outfits under valrörelsen det blev faktiskt som
så att jag satt o zappade…först då svt1 där maudan blev manglad….sen svt2 debatt där det diskuterades burka-förbud…ursäkta en dum fråga där; om man nu är en sann muslimsk kvinna och bär niqap, burka eller som den kaxiga
tjejen i modestylad shador…får man då uppträda offentligt???????
Jag undrar; när man bär dessa symboler för sitt kön o sin tro i ett icke-muslimskt land…ska man då inte i alla fall åtminstone följa den rörelseinskränkthet som också hör till?????
Annars blir ju syftet som ordspråket…när katten är borta dansar råttorna på bordet?????
Jag respekterar islam som tro…är inte så enkelspårig att jag tror den är av ondo enbart…finns mycket fint i koranens suturer.
 
Maud Olofsson (C) springer fortfarande omkring o plockar populistblommor i alla rabatter samtidigt…hon jagar vilsna själar som inte bryr sig om ideologin deras parti-symbol står för…som inte har intresse att egentligen ta sitt fulla ansvar för sin röst den 19/9…att kalla hennes nidiskt för "Rheinfeldts lilla bitch" var helt fel…hellre då
"Rheinfeldts stöd-morsa"…..
 
Jag ska fortfarande rösta rött rött rött den 19/9….kanske vänsterpartiet får en av rösterna…men har inte bestämt vilken än…fast Mona är tuff….gillar henne skarpt.

Kommentera

