Angående ekonomidebatt och utfrågning av Mona Sahlin…valrörelsen eskalerar

 

Citat

ekonomidebatt och utfrågning av Mona Sahlin…valrörelsen eskalerar

Ja så har valrörelsen då startat;
 
Ekonomidebatt i SVT 1 23/8
Jag satte kvälls teet i halsen när centerpartiets representant började med orden:
" Tyvärr har vi alldeles för många låg- o medelinkomst tagare att ta hänsyn till"
" i offentlig ekonomi"…
Kanske inte så konstigt att han sedan tystades ned och fortsättningsvis fick yttra
sig mycket sparsamt.
Programmets clown blev Carl.B.Hamilton (FP) som vände sin pulpet emot de
andra representanterna.
Varför kan inte svt prova en annan uppställning…denna uppställning på rad ger bara
ett stelt intryck…mitt emot varandra så de får ögonkontakt…ingen är fulländad medie-
användare för att klara titta in med livlig blick i en tom lins när kamera mannen dyker på dig.
Jag hörde Olof Palmes bevingade ut tryck " det hade jag ingen aaaaaaning om" susa i bakgrunden
när Sverker Olofsson drog in matvagnen, raddade upp bas-matvaror och ville att representanterna
skulle berätta vad de trodde- eller visste att de kostade idag.
Vänsterpartiets representant och Mats Östros kom närmast…Anders Borg hade svårt med osten
både att äta den o beräkna ett verklighetsbaserat riktigt pris. Vet skäms Borg.
Jag tycker det borde skroderas och räknas för att sänka matmomsen på dagligvaror istället för
att gå ut o äta på restaurang…varför ska alla hålla skenet uppe av att ha en ekonomi som ändå
aldrig går ihop????
Mats Östros plockade mest poäng….Anders Borg verkade mest irriterad över att inte själv få stå
ensammen o berätta sina sagor….
JAG KOMMER GARANTERAT RÖSTA RÖD-GRÖNT 19/9
 
Mona Sahlin skötte sig exemplariskt i utfrågningen hos svt1 igår kväll den 26/8.
Hon tronade fram likt vår nya Moder Svea ikon…och jag kunde tryggt landa i mitt
beslut på hur jag kommer att rösta.
Jag vill inte att alliansen ska sälja ut Telia-Sonera, Nordea, delar av Vattenfall och SBB.
Jag vill ha ett mer medmänskligt Sverige med "en anständig välfärd"…de orden klingade särskilt
vackert igår från Mona Sahlin.
 
RÖSTA RÖD-GRÖNT 19/9 FÖR EN ANSTÄNDIG VÄLFÄRD
GÖR 19/9 TILL RÖDA ROSORNAS SEGERDAG

Kommentera

