Elvis dödsdag idag 16/8..1977 minns det som igår

Idag den 16/8 1977 dog min stora idol Elvis Presley… jag minns det som det var igår.
Jag hade jobbat nattskift i vårt gatukök…åkte hemmåt på morgonkvisten…och läste bestört de första tidningslöpsedlarna vid pressbyråkiosken i förorten Solberga.
Jag parkerade bilen förskräckt..rusade in o köppte morgontidningen…nej det fick inte bara vara sant…: tyvärr var det så.
Jag grät…satt i bilen och kunde inte förmå mig till att köra hemmåt.
Bodde då i förorten Fruängen i 2a hand och hade inte så långt att åka.
Jag satt säkert 2 timmar i bilen och grät innan jag kom mig för med att köra hemmåt.
Jag klarade inte av att köra knappt…tårarna rann…och jag körde på 2an med motorbromsen i automatlådan…så fruktansvärt detta som skett.
Jag parkerade bilen på gatan där jag bodde…gick upp till lägenheten…och satte genast på mitt favoritalbum…aloha from hawaii via satelit…med hörlurarna denna tidiga morgontimma.
Jag sov ingenting…abbsolut ingenting…bara grät…lyssnade o spelade alla mina älsklingslåtar… idag har jag nöjt mig med att ha ett ljus tännt och en kanel rökelse…lyssnat på ett par av mina favorit låtar…och faktiskt…det känns fortfarande tomt.
Jag skulle ju strax fylla 20 när Elvis dog… och jag ställde därför in min 20 års fest…
ringde runt…nej jag orkade inte ha fest elvis hade dött…allt var förbi allt var över…
jag köppte ett par gamla album för att komplettera min redan digra elvis-samling…och av mina föräldrar fick jag en av hans boxar jag önskat.
Jo; mina kompisar kom i alla fall till min födelsedag den 20e och jag satt och spelade "can´t help falling in love" och grät…men trevligt blev det….tack elvis för det du gav…The King is dead – Long live the King.

Kommentera

