det var alldeles särskilt svårt att mista MOR…hon dog strax före min födelsedag det är magiskt att se hur födelsedagar o dödsdagar hänger ihop

Till Mor 4/8 2000

In Memoriam

† 4/8 1999

När jag gråter

HUR vet jag att Du hör?

När jag tvivlar och famlar

är det då Du

som mina fotsteg för?

Tillsammans för ALL TID

i tanke och handling

Jag saknar Din närhet

all vishet Du ägde

Tiden rinner sakta

i själens timglas

Du gör fortfarande fotspår

i denna sand

som skapar balans

Och SNART kan jag

sakna Dig med glädje

Om

inte bara Om inte fanns

© Bi.P.E. 4 augusti 2000

När jag dött

Kommentera

