Mitt liv som mer eller mindre överviktig…det är inte slut än

Jag har alltid varit… mer eller mindre överviktig.
Idag som små fet snart 53 årig övre medelålders ensamstående kvinna…
lägger jag inte så mycket vikt på just min kroppsvikt…faktiskt.
Jag har lärt mig genom åren att vikten är viktigast för andra…mindre av
vikt för mitt eget välmående…egentligen.
Jag föddes normalviktig…var inte ens småknubbig som spädbarn..men sen
när jag började skolan hände någonting med min kropp.
Och jag fick diagnosen "Adipositas"…barnfetma.
Jag åkte in o ut hos olika diet experter…Professor Stefan Rössner
o hans mirakel pulver Dietene…hjälpte föga.
Jag låg flera längre perioder på dåvarande Barnsjukhuset Samariten…numera
nedlaggt…det låg i hörnan Ringvägen-Hornsgatan mitt emot anrika idrottsplatsen
Zikensdamm.
Jag var där flera gånger…lyckades gå ner…kom hem…gick upp igen…så var mitt liv hela tonårstiden o puberteten.
Men under puberteten exploderade övervikten…jag var 18 år 1.57 kort o vägde
som mest 128kg… det var inte roligt alls.
Kompisarna på gymnasiet var betydligt trevligare mot mig än dem jag hade i
grundskolan.
 jag skriver del 2 lite senare här…återkom gärna

Kommentera

