egentligen…..men banta???? ALDRIG

egentligen….om man ska se sig själv i spegeln o riktigt vara krass…så beror faktiskt hela min situation på att jag
ÄR FET….jupp…men nu får det vara nog…jag vågar vägra banta en gång till…i somras fick jag en propp i magen som höll på
att kosta mig livet…en v biverkningarna på den tarmschuntsoperation jag gjorde när jag var 18 år….den här typen av bantningsoperationer görs inte heller längre i sverige eller i resten av världen heller längre på grund av alla negativa biverkningar…bara i yttersta extrema undantagsfall om inte den
överviktige har lyckats gå ner tillräckligt mycket själv innan operationen ska genomföras….all övervikt är inte genetiskt betingat…all övervikt är inte sjukdom…
men utifrån de fördommar du bemöts med och den attityd som hela läkar och sjukvårdskåren bemöter dig med så är övervikten ett
funktionshinder som skall klassas därefter och ge dig den hjälp o stöd du har rätt till i en
demokrati

Kommentera

