ja så var det ALLHELGONAHELGEN igen

ja så var det då ALLHELGONAHELGEN igen
vi ska strax ge oss iväg till kyrkogården för att gravsmycka
här hemma har jag småpysslat lite på förmiddagen
laddat energi för att klara åka till gravarna
jag har packat ner gravlyktorna och de traditionella gravljusen
när jag kommer hem måste jag sätta mig vid pianot och spela
mig lugn det är bästa medicinen nu för tiden.
Att skola sig för tröst i sin ensamhet är att inte bli bitter inte
tappa de fina minnena att kunna glädjas åt minnen som
inte försvinner…åtminstone vill jag tro det.
TREVLIG HELG

Kommentera

