HUDDINGE KOMMUN STINKER SÄRSKILT SOCIALTJÄNSTEN

Socialtjänsten i Huddinge Kommun stinker; jag har blivit hotad!
Jag uppmärksammade handläggarna på ( det var alltid minst 2st med vid varje besök)
att jag spelade in våra möten på min mobil.
Senare har jag laggt över dessa filer på säkerhets cds och har dem på ett säkert ställe.
Handläggare Gunilla Palmblad sa inför Catharina Thalen o Jenny Hallöf att om jag la
ut samtalen på internet skulle jag bli åtalad??????????
Åtalad för att jag visar hur illa ni behandlade mig….åtalad för att ni skötte ert arbete på
värsta tänkbara sätt??????
Ni visade ingen som helst respekt för mig, mina ägodelar eller mitt liv…. när det uppdagades att
jag tyvärr inte hade något eget nätverk av anhöriga som kunde ta över Er arbetsuppgift; då blev ni
genast otrevliga,arroganta och det var nej till det mesta.
Eftersom jag är en lydig medborgare…egentligen… så kommer jag istället att lägga ut valda delar
ur min akt…bland annat det mycket suspekta och konstiga ekonomibladet för den perioden då jag
fortfarande hoppades på hjälp o stöd från Er.
Jag kommer också att lägga ut min överklagan till läns- o kammarrätt där socialnämnden anser
att SLUM SLOTTET WENNGARN är en "skälig boendemiljö" för mig.
Tack o lov att Rinkeby/Kista inte längre skickar vare sig flyktingar eller hemlösa dit längre…..
 
UR:S tv program "Hemlös" borde verkligen komplettera med SOCIALTJÄNSTELAGEN
till varje avsnitt… och förklara hur det borde ha gått till…det är skrämmande att se att
tjänstemän på socialtjänsten inte har mer ansvar för sina handlingar när konsekvenserna blir livs
avgörande för de sökande.
Handläggarna borde åtminstone sätta sin stolthet i att hjälpa dem som söker…inte hålla sig
till den ålagda budgeten för varande kalenderår…som i detta fall gäller from juni – juni…i början o i slutet på
varje kalenderår har du alltid lättare att få igenom det du söker extra bistånd för…varje handläggare har en
ambition o ett syfte med sin utbildning…de vill verkligen hjälpa…men varje enskild enhetschef lägger
ribban på hur verkligheten får göra sig påmind.
 
SOCIALTJÄNSTELAGEN reglerar varje enskild kommuninnevånares rättigheter…ladda hem den eller låna den på biblioteket
ta aldrig ett muntligt nej när du går från enheten "arbete o försörjningsstöd".
Begär alltid att få beslutet skriftligt…för då har du 3 veckor på dig att överklaga till länsrätten…där du 99ggr av 100 för det mesta
får rätt till din fördel.
Jag förstår att Margot Whalström inte vill komma tillbaka till sverige hon vet hur korrupt demokratin har blivit…hon vet hur svårt
det är att lära de styrande i kommunen att ändra på inkörda hjulspår….DEMOKRATI stavas fortfarande DEMOKRATI men har idag
en helt annan innebörd tyvärr…

Kommentera

